Monday 15 October 2012

♥ Wahai Tuhan...


Wahai Tuhanku, oleh kerana Engkau mengetahui segalanya yang ghaib dan berkuasa menciptakan segala sesuatu maka lanjutkanlah hidupku selama Engkau mengetahui bahawa hidup itu lebih baik untukku, dan tamatkanlah hidupku andai Engkau mengetahui kematian itu lebih baik bagiku..

Wahai Tuhanku, aku pohon takut pada-Mu samada ditempat yang sunyi ataupun ditempat yang terang..

Wahai Tuhanku, aku pohon pada-Mu kata-kata yang jujur samada diwaktu suka atau pun diwaktu marah..

Wahai Tuhanku, aku pohon pada-Mu sikap sederhana dan bijaksana sama ada dalam masa miskin atau kaya..

Wahai Tuhanku, aku pohon pada-Mu kenikmatan yang tidak akan habis dan kesenangan yang tidak akan putus.

Wahai Tuhanku, aku pohon bersikap redha terhadap qadha'-Mu..

Wahai Tuhanku, aku pohon kesenangan hidup selepas mati..

Wahai Tuhanku, aku pohon kenikmatan memandang wajahmu dan kerinduan untuk menemui-Mu tanpa menghadapi malapetaka yang merbahaya dan fitnah yang menyesatkan..

Wahai Tuhan kami, hiaskan kami dengan hiasan iman dan jadikan kami pemimpin-pemimpin yang mendapat petunjuk dari-Mu..

..Aameen...

Dipetik dari buku 'Wirid Dan Doa Harian' ~ JKR

No comments:

Post a Comment