Saturday 27 July 2013

♥ Abang.. Allah Sayang Pada Kita..

(11.35 am - 22 Julai 2013)

Pernah tak rasa disatu saat dan ketika yang anda rasa sgt2 kosong?. Ya..saya pasti kita semua pernah rasa perasaan ni. Dan - tadi, saya rasa amat kosong sekali.. Kenapa? Emm..saya pun tak tahu nak jawap macam mana.. Ada la lebih kurang 5 minit perasaan itu datang.. air mata saya tak henti2 bergenang selama 5 minit, sampai orang lalu depan saya tadi pun saya tak tahu nak sorok perasaan tu macam mana.. saya tak tahu kenapa.. perasaan itu datang dengan tiba2.. walaupun disaat ini saya tak kurang apa2 dan Allah dah beri segala-galanya untuk saya..

Sudah 3 malam saya mimpikan ayah.. saya jadi tidak tentu arah.. Saya akui saya amat-amat rindukan ayah.. Selepas solat subuh, saya cuba untuk lelapkan mata..Tapi detik mandikan jenazah ayah tetap juga datang.. Hampir setiap hari saya ingat saat ini.. saya membayangkan ’andai detik itu -sekarang-’...air mata saya makin laju.. saya akan cuba untuk cium dahi ayah..cium tangan yang selalu cubit hidung saya..saya akan cuba untuk cium kaki ayah selalu kepenatan ketempat kerja hingga ke detik terakhir hidupnya..

Allah.. Ampunkanlah dosa ayah.. mudahkanlah perjalanan ayah untuk ke syurga.. Ya Allah, terimalah segala kebaikan yang telah ayah lakukan.. Ayah terlalu baik Ya Allah.. sampaikan ayah sanggup ketepikan keperluan diri sendiri... Saya harap apa yang saya kirimkan sampai pada ayah di-sana..


Ya, saya tahu suami saya pun tak keruan bila dapat msg saye tadi.. ’Maafkan ayg, abg...’ ..Allah.. saya bernasib baik kerana suami amat-amat faham.. Biarlah walau ada seorang dua yang membenci ’tidak sehaluan dan tidak sependapat’ dengan saya, tapi saya yakin yang menyayangi lebih ramai lagi diluar sana..  In Syaa Allah, saya akan ikut kata suami saya. Kami saling mendoakan.. dan kami sama-sama mengaminkan. Saya tahu Allah sayangkan saya dan suami, sebab itu Allah berikan ujian demi ujian untuk kami.. Ujian itu tanda Allah sayang kita.. Ya abg.. Allah amat sayang pada kita...

No comments:

Post a Comment