Sunday 10 November 2013

♥ Cara Nak Ubat Diri Sendiri



Ustazah Norhafizah Musa ( Surau JKR )
( Tak kira sakit fizikal atau spiritual )
 

1) Peluk diri sendiri – untuk keluarkan energy. 
Peluk macam mana kita nak org peluk kita. 

2) Sebut 3 perkara : 

a – ”Ya Allah, aku redha dengan segala pembahagian-Mu dan ketentuan-Mu untuk diri ini” ( Kena cakap betul2 & redha betul2 dalam hati ) 

b – ”Ya Allah, aku memaafkan dan mengampunkan kesemua kesalahan diriku dan aku yakin Engkau lebih-lebih lagi mengampunkan dosaku”  ( Jika kita tak terima sesuatu kesilapan itu sebagai satu takdir Allah, kita akan jadi negatif sgt2. Allah Maha mengaturkan sesuatu, jgn sesekali ungkit ) 

c – ”Ya Allah, aku menyayangi diriku sendiri lebih dari orang lain & Engkau yang Maha Menyayangi diri ini” 

3) Kemudian baca surah Al-Fatihah , sapu diseluruh badan. 

( :: Kredit to Kak Za, Food Lab ) 

♥ Sharing Is Caring

1 comment:

  1. Salam mommies mencari buku dan permainan anak2?
    boleh singgah blog saya, timakasih.
    http://aloverraeshop.blogspot.com/
    Call/SMS/Whatsapp : 0133508465 (Aloverra eshop)

    ReplyDelete